وضعیت شبكه های موبایل هنگام بحران اپراتورها تذكر گرفتند

وضعیت شبكه های موبایل هنگام بحران اپراتورها تذكر گرفتند ابزار اپل: در حالیكه مهم ترین زمان امدادرسانی هنگام بروز بحران، همان ساعات ابتدایی است، گاهی پایداری شبكه اپراتورهای تلفن همراه كمتر از حد استاندارد بوده و گاها ارتباط ها دچار اختلال می گردد. بنابراین رگولاتوری اپراتورها را ملزم به ارتقای شرایط سایت هایشان كرده است.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی، میزان پایداری شبكه اپراتورهای تلفن همراه در مواقع بحرانی همچون رویدادهای بارش برف و زلزله و در صورت قطع ناگهانی برق، پائین تر از حد استاندارد است و شاهدیم كه در ساعات ابتدایی، ارتباط ها گاها دچار اختلال می گردد.

در حالی كه مهم ترین زمان دستگاه های امدادرسان برای پرداختن به امدادرسانی، همان ساعات اولیه بعد از بروز بحران است و اگر بنا باشد در ساعات اولیه ما دچار اختلال در ارتباط باشیم، طبیعتا به تبع آن ممكن است در امدادرسانی هم دچار اختلال شویم.

ضمن این كه اختلال در ساعات اولیه بین كاربران هیجان هم بوجود می آورد. كاربران وقتی می بینند ارتباط قطع است، تلاش بیشتری برای برقراری ارتباط می كنند كه همین تلاش سبب می گردد شبكه دچار اشباع شود و شبكه را به سمت ناپایداری می برد.

در این زمینه مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت پایداری شبكه ها هنگام وقوع حوادث بحرانی، اظهار نمود: بحث پایداری به قطعی برق برمی گردد و این كه هنگام قطعی برق شبكه ها چقدر پایدار هستند. رخدادهایی كه در سال قبل رخ داد مانند زلزله كرمانشاه و بارش برف كه سبب قطعی برق شد. این قطعی نباید حداقل در ساعات و دقایق اولیه تاثیری در پایداری شبكه بگذارد، ولی می گذارد.

وی در ادامه بیان كرد: بررسی های ما نشان داده است یكی از دلایل این قطعی این است كه سامانه ها و تجهیزاتی كه باید این پایداری را حفظ كنند، مثل باتری و تجهیزاتی كه برق سایت ها را تا یك زمانی تامین می كنند، مناسب نمی باشد. زیرا درصد قابل توجهی از سایت ها این پایداری و تجهیزات را در بازه زمانی چند ساعته ای كه باید تامین كنند، ندارند.

حقی بیان كرد: ما از سایت های مختلف در اقصی نقاط كشور بازدید میدانی كردیم و تذكراتی دادیم كه تجهیزات خویش را در یك بازه زمانی سه ماهه بازنگری كنند و اگر لازم است تجهیزات را جایگزین كنند تا شرایط به گونه ای شود كه در رخدادهایی از این دست و قطعی برق، پایداری شبكه و برق در لحظه اولیه دچار اختلال نشود. همینطور در سه ماه آینده این مورد را بررسی می نماییم و بنا داریم در مانورهایی مورد تست عملیاتی هم قرار دهیم و امیدواریم سال آینده قطعی های برق دچار اختلالات شبكه نشود.

حقی پیش از این درباره سایت های شبكه اپراتورهای تلفن همراه اظهار داشته بود: این سایت ها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باتری های پشتیبان و سیستم تغذیه پائین تر از استاندارد قابل قبول هستند و این مورد در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه سبب عدم پایداری شبكه تلفن همراه و نارضایتی مشتركین می گردد. بنابراین اپراتورها ملزم شدند شرایط استاندارد در سایت ها را ظرف سه ماه آینده ارتقاء دهند.




1397/03/03
19:59:19
5.0 / 5
4523
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , استاندارد , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS