دلایل شكایت از خدمات اپراتورهای اینترنت و موبایل

دلایل شكایت از خدمات اپراتورهای اینترنت و موبایل ابزار اپل: مشتركان با بهره گیری از سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیایی، می توانند شكایت خویش را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یك از اپراتورها با ذكر مكان اعلام كنند و رگولاتوری هم با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می پردازد.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شكایات شبكه های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیكیشن تحت اندروید موبایلی آن برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود كه كاربران با رجوع به این سامانه می توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذكر مكان جغرافیایی اعلام نموده و منتظر پیگیری مبحث از سوی رگولاتوری باشند.
با عنایت به اینكه اختلالات صوت و دیتا همواره ممكن است برای مشتركان و كاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از سویی اشاره به جزئیات این اختلالات همچون مكان جغرافیایی برای حل مشكل از سوی اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر عرضه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از كمیت و كیفیت فعالیت خدمات دهندگان و ارتقای این سیستم با رویكرد توسعه نظارت مردم افتتاح شد.
پاسخگویی شركت ها و شفافیت عملكرد
خصوصیت متمایز این سامانه، رصد میزان شكایات ثبت شده از اپراتورها یا سایر شركت های خدمات دهنده به صورت برخط روی نقشه های جغرافیائی است. این امكان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شركت ها و تولید شفافیت بیشتر درباره عملكرد آن ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شركت های خدمات دهنده اثرگذار خواهد بود.
كمك به مكان یابی موقعیتی كه مشترك به گزارش دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یكی دیگر از خصوصیت های این سامانه است كه بر مبنای آن اگر در نقطه ای از یك جاده بین شهری نیز، اتصال به شبكه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، كاربر به سادگی می تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن كمك نماید. خصوصیت دیگر این سامانه چندرسانه ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.
مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مكان محور توضیح می دهد: رویكرد این سامانه با ذكر مكان جغرافیایی از سوی كاربر این است كه به ما كمك نماید، دقیق تر به مشكل رسیدگی نماییم. خصوصیت دیگر این سامانه این است كه مردم می توانند شكایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما سعی كردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده نماییم.
امكان رویت شكایت از اپراتورها
در این سامانه همینطور امكان رویت شكایت سایر مشتركین فراهم است. حقی معتقد می باشد این مورد نگاهی برای اپراتورهاست كه سریع تر به حل اشكال بپردازند، زیرا اشكالشان در معرض دید است. او می گوید: هرچه تعداد این اشكالات بیشتر باشد، ممكن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی كه این مورد با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع تر مبحث را پیگیری می كنند. اپراتورها جزئیات شكایات را می بینند و رسیدگی می كنند.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم با اشاره به این سامانه مكان محور و با تاكید بر ضرورت نظارت و بهبود كیفیت می گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت ها در كشور خیلی خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه كیفیت دارند. مكمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده ای كه داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.
با سامانه ثبت شكایات مبتنی بر مكان نمای جغرافیایی، مشتركان می توانند در صورت بروز اختلال از سوی اپراتورها، با وارد كردن شماره تلفن همراه و متن شكایت و آدرس مكان مورد نظر، شكایت خویش را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یك از اپراتورها اعلام كنند.
اینترنت
مشتركان شكایت خود درباره اینترنت را می توانند با ذكر اپراتورها اعلام كنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب مبحث شكایت می تواند تحویل سرعت كمتر از قرارداد، گران فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش الزامی و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمكس هم می توان تحویل سرعت كمتر از قرارداد را مورد شكایت قرار داد. هر یك از زمینه های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می تواند با انتخاب مبحث پشتیبانی مورد شكایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمكس هم مشتركان می توانند موارد درباره جداسازی ترافیك داخل و بین الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل ۳G و ۴G شكایت كنند.
تلفن ثابت
در حوزه تلفن ثابت شكایت ها می تواند از انواع تعرفه بین المللی تلفن ثابت با مبحث تخلف، تخلیه خط با مبحث بدهی و اطلاع رسانی، خدمات تلفن بین الملل (رومینگ) با مبحث گران فروشی، خرابی خط با مبحث تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با مبحث بدهی، سرقت یا قطعی كابل و عدم اطلاع رسانی باشد. مشتركان می توانند با انتخاب مكان و اپراتور مورد نظر، شكایت خویش را از خدمات عرضه شده اعلام كنند.
تلفن همراه
در حوزه تلفن همراه، شكایت ها می تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یك از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، مبحث تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم مبحث تعرفه می تواند مورد شكایت اعلام گردد.
خدمات پستی
در حوزه خدمات پستی، مشتركان می توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با بیان عدم پاسخگویی مناسب و در هر یك از سرویس های پست داخلی و خارجی، با بیان مبحث شكایت همچون امانت، بسته كوچك، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شكایت خویش را از شركت پست اعلام كنند.
ارتباطات رادیویی
در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شكایت، مبحث تشعشعات است و مشتركان می توانند با رجوع به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یك از اپراتورهای عرضه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مكان مورد نظر، اعلام شكایت كنند.



1397/03/20
23:31:54
5.0 / 5
4580
تگهای خبر: اپراتور , ارتباطات , اینترنت , تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS