چگونه مرسولات پستی خویش را رهگیری كنیم؟

چگونه مرسولات پستی خویش را رهگیری كنیم؟ ابزار اپل: خیلی از شهروندانی كه از خدمات پستی استفاده می كنند ممكن است گاهی از خدمات ویژه شركت ملی پست بی خبر باشند؛ شركت ملی پست در یكی از خدمات خود امكان رهگیری مرسولات پستی را برای مشتریان خود فراهم نموده است.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، جهت استفاده از خدمات رهگیری مرسولات ثبتی شركت ملی پست فرستنده یا گیرنده باید قبض رسید یا شماره باركد مرسوله را در اختیار داشته باشد. بعد از آن به نشانی http: //newtracking. post. ir / رجوع و با ورود شماره باركد مرسوله در باكس مربوطه سرنوشت مرسولات را در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع رهگیری كند.
در ادامه همینطور برخی دیگر از پرسش های احتمالی شهروندان در استفاده از خدمات شركت ملی پست كه سایت این شركت پاسخ داده است مورد بررسی قرار می گیرد.
علت برگشت مرسولات چیست؟
مرسولات پستی كه به عللی همچون نقص نشانی گیرنده، عدم رجوع گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مكان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و... توزیع نشود به فرستنده مرسوله باگزدانده می گردد.
داخل یك نامه چه می توان قرار داد؟
مرسولات نامه صرفاً باید حاوی اسناد، مدارك و مكاتبات باشد و قراردادن هر نوع شیء و كالا همچون سنجاق در مرسولات نامه ممنوع است.
پست جواب قبول چیست؟
مشتریان می توانند با عقد قرارداد فرم های نظر سنجی را همراه محصول خود توزیع نموده وهزینه ای پستی را متقبل شوند. وظیفه جمع آوری فرم های مذكور از صندوق پستی معابر و تحویل به مشتری بر عهده پست خواهد بود.
هزینه های پستی دریافتی از مشتری چیست؟
در این شیوه ریز كلیه هزینه های پستی دریافت شده از مشتریان شامل كرایه پستی، هزینه لفاف بندی و... در قبض رسیده فرستنده درج می گردد.
مهلت نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟
مرسولات به فراخور نوع سرویس، مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا 5 روز بعد از دو بار رجوع پستچی به نشانی گیرنده محترم در باجه نگهداری می شود) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست(باجه معطله) نگهداری می گردد كه مشتری می تواند به استناد نشانی مندرج روی اطلاعیه ورود، به اداره پست رجوع كرده و نسبت به دریافت مرسوله ثبتی خود اقدام كند.
آیا گیرنده می تواند شماره تلفن پستچی محل اقامت خویش را داشته باشد؟
گیرنده مرسوله می تواند با تماس با اداره پست محل اقامت خود نسبت به دریافت شماره تلفن همراه پستچی اقدام كند.
در صورتی كه گیرنده حضور نداشته باشد سرنوشت مرسوله چه می شود؟
برای تحویل مرسولات ثبتی، پستچی به نشانی گیرنده رجوع می كند چنانچه گیرنده به هر علتی در نشانی مندرج روی مرسوله حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور اطلاعیه ورود كرده و به اطلاع گیرنده هم می رساند در روز و ساعت مشخصی مجدداً جهت تحویل مرسوله مجددا اقدام كند در صورتی كه در رجوع بعدی هم تحویل مرسوله انجام نشود پستچی اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد كرده و از گیرنده تقاضا می گردد تا به نشانی مشخص شده اداره پست رجوع و نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام كند؛ این اطلاعیه ورود در صندوق پستی مكان و یا در هر محل دیگر در دسترس گیرنده، قرار داده می گردد.
پست ویژه چیست؟
با استفاده از این سرویس مشتریان می توانند مرسولات خویش را به نقاط مشخصی بفرستند به نحوی كه 10 یا 12 روز بعد (به انتخاب فرستنده) مرسوله به گیرنده تحویل داده شود.
برای دریافت كد پستی باید چه فرایندی را طی كرد؟
مشتریان می توانند با رجوع به نشانی http: //gavahi. post. ir / یا باجه های پستی نسبت به دریافت كد پستی خود یا گیرنده اقدام كنند.
جستجوی اسناد و مدارك (پست یافته) چگونه است؟
برای جستجوی اسناد و مدارك، خدمات پست یافته و جوینده یابنده در باجه های پستی و با استفاده از سایت شركت پست به نشانی http: //postyafteh. post. ir / قابل عرضه است. بر این اساس مشتری مشخصات كامل سند یا مدرك مفقود شده خویش را در محل مشخص شده در نشانی فوق وارد می نماید یا به متصدی باجه پستی اعلام می كند تا در صورت یافت شدن، مدرك به صاحب مدرك تحویل و یا با استفاده از سرویس جوینده یابنده (كه فقط به صورت حضوری در باجه های پستی عرضه می شود) در صورت یافت شدن مدرك، صاحب مدرك به هر نحو از مبحث آگاه شود.
آیا نرخ ارسال مرسولات با اولویت و بدون اولویت متفاوت است؟
از آنجائیكه مرسولات با الویت از سرعت بیشتری در ارسال و توزیع برخوردارند بنابراین نرخ این خدمات از سایر خدمات بدون اولویت گرانتر است.
خدمت اعتبار سنجی نشانی شهروندان چیست؟
سرویس اعتبارسنجی نشانی شهروند، خدمت نوین پستی است كه به اشخاص حقیقی یا حقوقی (دولتی و خصوصی) این امكان را می دهد تا بر مبنای ساز و كارهای اجرایی كه تلفیقی از خدمات الكترونیكی و فیزیكی است، اعتبار نشانی پستی مشتریان و مخاطبان خویش را اعتبار سنجی كند.



1396/09/16
15:59:57
5.0 / 5
316
تگهای خبر: تلفن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS