راه اندازی یك میلیون پورت VDSL تا آخر سال

راه اندازی یك میلیون پورت VDSL تا آخر سال ابزار اپل: مدیركل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مركزی از راه اندازی یك میلیون دسترسی اینترنت پهن باند ثابت VDSL و FTTH تا آخر سال جاری در شهرهای اصفهان و قم آگاهی داد.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، انواع خدمات موجود اینترنت در ایران، به سبب داشتن خاصیت های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می شود. اینترنت پرسرعت، شامل اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL و FTTX و خدمات ثابت بی سیم ازجمله TD-LTE می شود. در کنار خدمات اینترنت ثابت، اینترنت همراه نیز در سال های گذشته رشد زیادی داشته و سهم خودرا در مقایسه با اینترنت ثابت، افزایش داده است.
از طرفی یکی از راه های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL بجای ADSL است. با این کار، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می توان تجهیزات را با بهره گیری از فیبر نوری به نزدیک کاربران و سپس سیم مسی برد، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی کاهش می یابد و می توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزایش داد.
محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم بارها به این مساله اشاره کرده و مدتی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی آگاهی داد و اظهار داشت: برنامه ریزی کردیم که در سال پیش رو با تمام توان شبکه اینترنت خانگی را گسترش دهیم و میلیون ها اشتراک جدید خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (۴۸ ساعت از ثبت درخواست تا راه اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از سویی هم با VDSL سرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر نماییم.
در این راستا و به نقل از رگولاتوری، محمدتقی شفیعی -مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی- اظهار داشت: دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در برنامه افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده و ارائه پهن باند ثابت از طرف برخی اپراتورها با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری ها، شرکت های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در چارچوب برنامه زمان بندی شده در بعضی استانها شروع شده است.
وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اظهار داشت: در استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه های مخابراتی نصب شده است که بطور پیوسته در حال رصد شاخص ‎های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اضافه کرد: گزارش های این سنجه های نصب شده بوسیله سامانه نت‎ سنج ‎پلاس در اختیار کاربران قرار می گیرد، به همین دلیل علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می توانند با این سامانه فاکتورهای کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.
شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم بیان کرد: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل بوسیله بازرسیهای حضوری نیز انجام می شود.
وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی عنوان نمود و اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور که به سبب شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه ۱۹۵ در شناسایی تخلف های اپراتورها و رفع آنها موثر بوده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اعلام نمود: از شروع سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزار و ۴۱۱ شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که هم اکنون ۹۰ درصد این شکایت ها بررسی و به آنها پاسخ داده شده است.




منبع:

1399/05/22
22:24:42
5.0 / 5
950
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS