بی ۲ هواپیمای مسافربری می شود

بی ۲ هواپیمای مسافربری می شود ابزار اپل: مدیرعامل ایرباس در گفت و گویی تازه اعلام نموده است که نسل بعدی هواپیماهای مسافربری ممکنست ظاهری شبیه بمب افکن رادارگریز «بی 2» داشته باشند.


به گزارش ابزار اپل به نقل از خبر آنلاین، آینده صنعت هوانوردی امکان دارد خیلی متفاوت از چیزی باشد که امروز می شناسیم و طراحی جدید «بال بدنه ترکیبی» یا Blended Wing Body (BWB)، یکی از جدی ترین انتخابهای آینده هوانوردی تجاری است.
در طراحی سنتی، بدنه یک لوله بلند است و بال ها به دو طرف آن متصل می شوند. اما در طراحی BWB، بدنه و بال ها تبدیل به یک ساختار یکپارچه می شوند که تمام سطح آن نیروی بَرآر (Lift) تولید می کند.
مزایای طراحی BWB مصرف سوخت کمتر (حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد)
فضای داخلی وسیع تر و در نتیجه توان حمل بار و مسافر بیشتر
کابینی با قابلیت چیدمان جدید و انعطاف پذیر
طبق گزارش «businessinsider»، مدیرعامل ایرباس می گوید که هواپیماهای پهن پیکر (Widebody) بیشترین سازگاری را با این طرح دارند، برای اینکه فضای داخلی بزرگ را بهتر تحمل می کنند و از نظر اقتصادی هم به صرفه تر خواهند بود.
یکی از بحث برانگیزترین بخش های طراحی BWB نبود یا کم بودن پنجره ها است. چون کابین درون یک بال ضخیم قرار می گیرد، ایجاد ردیف های طولانی پنجره سخت می شود. با کاهش تعداد پنجره ها نور طبیعی خیلی کمتر است که می تواند با افزایش احساس کلاستروفوبیا همراه شود. در شرایط بحرانی نیز بررسی وضعیت بیرون هنگام تخلیه اضطراری سخت تر خواهد شد.
این نگرانی ها بخشی از دلایلی هستند که سبب شده جدول زمانی پروژه ZEROe ایرباس از سال ۲۰۳۵ تا حدود ۱۰ سال عقب بیفتد.
نبرد قدیمی برای ساخت نخستین هواپیمای BWB تجاری واقعی تصور هواپیماهای «بال پرنده» جدید نیست. مشهورترین نمونه، بمب افکن «بی ۲» است که نخستین بار سال ۱۹۸۹ پرواز کرد. در دهه ۱۹۹۰ مک دانل داگلاس با همکاری ناسا طرح BWB-17 را پیش برد که پس از ادغام این شرکت با بوئینگ، به برنامه آزمایشی X-48 تبدیل شد. نمونه های X-48 تا سال ۲۰۱۳ پرواز می کردند، اما هیچگاه مدل واقعی مسافربری ساخته نشد.
ایرباس از سال ۲۰۱۷ وارد این رقابت شد. آنها در ۲۰۱۹ نمونه پروازی کوچک MAVERIC را آزمایش کردند که نشان داد این طرح می تواند حدود ۲۰ درصد صرفه جویی سوخت ایجاد نماید و چیدمان کابین را بطورکامل متحول کند.
دراین میان شرکتهای نوپایی مثل Natilus و JetZero امیدوارند با طراحی های BWB وارد رقابت شوند و به سلطه دو غول هواپیمایی جهان پایان دهند.
بااینکه هیچ هواپیمای مسافربری BWB هنوز تأییدیه پرواز نگرفته، اما رقابت شدید و پیشرفت های جدید نشان داده است این طرح امکان دارد طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده وارد خدمت شود. در نهایت آیا مسافران حاضرند سوار هواپیمایی شوند که پنجره های کمتری دارد، اما پاک تر، آرام تر و ارزان تر پرواز می کند؟
بطور خلاصه به گزارش ابزار اپل به نقل از خبر آنلاین، آینده صنعت هوانوردی امکان دارد خیلی متفاوت از چیزی باشد که امروز می شناسیم و طراحی جدید بال بدنه ترکیبی یا Blended Wing Body (BWB)، یکی از جدی ترین انتخابهای آینده هوانوردی تجاری است. در نهایت آیا مسافران حاضرند سوار هواپیمایی شوند که پنجره های کمتری دارد، اما پاک تر، آرام تر و ارزان تر پرواز می کند؟

منبع:

1404/09/20
12:45:41
5.0 / 5
10
تگهای خبر: آنلاین , تولید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ابزار پل

پربحث ترین ابزار پل

جدیدترین ابزار پل

ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS

ابزار اپل: دنیای نرم افزارهای IOS در دستان شماست. با ابزار اپل، آیفون و آیپد خویش را به اوج برسانید