دستگاه تشخیص كم آبی در كودكان

دستگاه تشخیص كم آبی در كودكان به گزارش ابزار اپل محققان در انستیتو تكنولوژی فدرال زوریخ، برای كمك به تشخیص اینكه یك كودك ممكن است دچار كم آبی باشد، یك سیستم نسبتا ارزان و آسان را تولید كرده اند كه از امپدانس الكتریكی برای اندازه گیری تغییرات هیدراتاسیون استفاده می نماید.



به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا و به نقل از فرانك تولدمی، كم آبی بدن امری بسیار خطرناك بوده و در كشورهای در حال توسعه یكی از شایع ترین علل مرگ و میر در كودكان است.
گرمای تابستان عاملی است كه اگر به آن توجه نشود می تواند برای كودكان بسیار خطرناك و كشنده باشد. به همین دلیل والدین و پرستاران كودكان باید نسبت به این موضوع آگاهی كافی داشته و از آن اطمینان حاصل كنند.
امپدانس الكتریكی مقدار مقاومتی است كه تحت یك اختلاف پتانسیل در برابر جریان الكتریكی ظاهر می شود.
این محصول شامل دو دستگاه یكسان است كه در دور بازو و پای كودك قرار گرفته و بر وضعیت هیدراتاسیون بدن نظارت می كند.
این دستگاه ها جریان الكتریسیته نامنظم را به پوست رسانده و مقاومتی كه بدن به این جریان نشان می دهد را اندازه گیری می كند.

این سیستم كه AMBICA (مدل دقیق برای تجزیه و تحلیل تركیب بیولوژیكی)نام دارد، دارای ال ای دی های قرمز و سبز بر روی دستگاه هایی است كه به بازو و پا متصل شده و بسته به اینكه میزان هیدراتاسیون چقدر باشد تغییر رنگ می دهد.
خواندن و درك شاخص های رنگی بسیار راحت بوده و تشخیص آن برای پرستاران كودكان به سادگی ممكن است.
نمونه اولیه این دستگاه ها قابل استفاده مجدد بوده و از آنجا كه موادی كه در ساخت آن به كار رفته رایج و به آسانی قابل دسترس است، هزینه یك سیستم AMBICA به حدود 100 دلار می رسد.
اگر این محصول به تولید انبوه برسد،مطمئنا قیمت آن به میزان قابل توجهی كاهش می یابد.


1396/05/20
13:10:25
5.0 / 5
5510
تگهای خبر: تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS