تعداد قربانیان هك اكوئیفاكس افزایش یافت

تعداد قربانیان هك اكوئیفاكس افزایش یافت ابزار اپل: احتمال می رود ۲. ۵ میلیون نفر دیگر هم به تعداد مشتریانی كه در شركت اكوئیفاكس آمریكا مورد حمله سایبری و هك اطلاعات محرمانه قرار گرفته بودند، اضافه گردد.



به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، تقریبا یك ماه پیش بود كه شركت اكوئیفاكس، بعنوان یكی از سه آژانس برتر كه در رابطه با اعتبار مصرف كنندگان در آمریكا گزارش می دهد، اعلام نمود كه هكرها و مجرمان سایبری به اطلاعاتی از این شركت دسترسی پیدا كردند كه بدین ترتیب اطلاعات خصوصی و محرمانه ۱۴۳ میلیون كاربر آمریكایی در معرض سوء استفاده و افشاگری قرار گرفت.

ریچارد اسمیت - مدیر اجرایی سابق شركت اكوئیفاكس - روز دوشنبه در توضیحات كتبی خود خطاب به كنگره، اظهار نمود: " لو رفتن اطلاعات خصوصی، مالی و محرمانه مشتریان اكوئیفاكس تحت تاثیر هم مشكلات فنی و هم خطای انسانی بود".

وی در ادامه افزود كه طی آخرین گزارشها و آمار بدست آمده، ۲. ۵ میلیون نفر دیگر هم به جمع مشتریانی كه مورد حمله سایبری و لو رفتن اطلاعاتشان قرار گرفته بودند، اضافه شده است و این عدد مجموع قربانیان این حمله سایبری را به ۱۴۵. ۵ میلیون آمریكایی خواهد رساند.

حدود دو هفته پیش بود كه شركت اكوئیفاكس اعلام نمود كه احتمال می رود اطلاعات شخصی و مالی حدود ۱۰۰ هزار شهروند كانادایی هم تحت تاثیر حملات سایبری اخیر این شركت قرار گرفته باشند.

شركت اكوئیفاكس كه در ایالت آتلانتا مستقر است، یك هدف بالقوه برای هكرها بشمار می آید چون كه اطلاعات خیلی از افراد نظیر اقساط پرداخت شده، اطلاعات مربوط به وام ها، كارت های اعتباری بانكی، قبوض پرداخت شده و بطور كلی تمامی سوابق مالی افراد را شامل می گردد. بدین ترتیب هكرها با نفوذ و دسترسی به این شركت ها و آژانس ها می توانند به اطلاعات پرارزش خیلی از مردم دست یابند. هكرها همینطور به اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد این افراد دسترسی داشتند.

سیاری از تحلیلگران و كارشناسان امنیت سایبری، شركت اكوئیفاكس را مقصر دانسته اند چون كه به باور آنها این شركت در به روزرسانی، ارتقای سیستم امنیتی خود و شناسایی زودهنگام هكرها كوتاهی كرده است. البته گمانه زنی های دیگری هم وجود دارد بعنوان مثال بسیاری بر این باورند كه با عنایت به اقدام سه تن از مدیران ارشد اكوئیفاكس برای فروش سهام این شركت (به ارزش تقریبا دو میلیون دلار)، احتمال همدستی و انگیزه مادی مدیران این شركت هم قوت گرفته است.



 

1396/07/16
15:49:09
5.0 / 5
4781
تگهای خبر: اینترنت , سایبر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS