چرا فروش آیفون های جدید كم شد؟

چرا فروش آیفون های جدید كم شد؟ ابزار اپل: پس از آنكه تیم كوك، مدیر عامل شركت اپل در ایام اخیر به كاهش قابل توجه فروش گوشیهای جدید آیفون در جهان اعتراف كرد، خیلی از كارشناسان با دیدگاه های مختلف از علل گوناگون این اتفاق پرده برداشتند.



به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، تازه ترین آمارها و گزارش های انتشار یافته از جانب اپل و سایر موسسات تحقیقاتی و آماری در جهان نشان داده است كه میزان فروش محصولات اپل بویژه گوشیهای آیفون به میزان قابل ملاحظه ای كاهش یافته است كه به عقیده خیلی از كارشناسان و تحلیلگران این اتفاق بدون شك از تاثیرات و تبعات منفی تحریم و بایكوت این محصولات توسط كاربران و شركت های چینی و بالاگرفتن آتش جنگ تجاری چین و آمریكاست.

تیم كوك هم در ایام گذشته با انتشار نامه ای سرگشاده به سرمایه گذارانش خاطرنشان كرده بود كه اوضاع فروش محصولات اپل بیشتر از هر چیز دیگری تحت تاثیر كشمكش های تجاری و سیاسی اوضاع اقتصادی چین با آمریكاست.

اما حالا بسیاری دیگر از كارشناسان با دیدگاه متفاوتی تلاش كرده اند علت كاهش درآمد و فروش گوشیهای جدید آیفون را بررسی نمایند كه از مهم ترین آنها می توان به نداشتن جذابیت خاص، عدم وجود فناوری و نوآوری های شگفت انگیز و قیمت بسیار بالا اشاره نمود.

آنها در ادامه خاطرنشان كردند كه گوشیهای آیفون دیگر برای كاربران موبایل جذابیت خاصی تولید نمی كند و حتی طرفداران وعلاقمندان به محصولات اپل هم در سالهای اخیر دیگر تمایل چندانی به خریداری گوشیهای جدید آیفون نشان نداده اند. چون در شرایط بحران اقتصادی موجود در جهان، كاربران دیگر قادر نخواهند بود تنها به دلیل علاقه به محصول یا برند خاصی كه نوآوری قابل توجه و تفاوت چشمگیری با سایر محصولات و برندهای موجود در بازار ندارد، مبالغ هنگفت و قابل ملاحظه ای را بپردازند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، این كارشناسان كه در موسسه تحقیقاتی Atherton Research فعالیت می نمایند، در ادامه سخنان و اظهارات خود می گویند آیفون های جدید حتی طرفداران این شركت را هم كمتر از قبل هیجان زده می كند.

آنها همینطور با لحنی منتقدانه می گویند اپل در گوشیهای جدید سری ایكس، فناوری های نه چندان جدید خویش را با قیمت های بسیار بالا به بازارهای جهانی عرضه می كند و انتظار دارد كه میزان استقبال كاربران هم همچنان بالا بماند.

بنابراین طبیعی است كه كاربران یا ترجیح می دهند آیفون های قبلی و قدیمی تر خویش را همچنان حفظ و نگهداری كنند یا در صورت تمایل به تعویض موبایل، با پرداخت هزینه نسبتا كمتری یك گوشی هوشمند اندرویدی با برندهای خوب موجود در بازارهای جهانی موبایل خریداری و استفاده كنند.
كارشناسان پیش تر میزان فروش اپل را در سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ میلادی ۹۱ میلیارد دلار برآورد كرده بودند كه حالا در آخرین ارزیابی ها درآمد خویش را در این بازه زمانی ۸۴ میلیارد دلار پیش بینی كرده است.
لازم به ذكر است كه انتشار خبر كاهش میزان فروش گوشیهای آیفون باعث شد سهام اپل ۸ درصد سقوط كند كه یكی از نتایج انتشار این خبر آن بود كه كاربران و شهروندان چینی بیشتر از پیش دریافتند كه بایكوت محصولات آمریكایی اپل توانسته عواقب موردنظر آنها را برای این غول تكنولوژی تولید كند و آنرا با كاهش میزان فروش و شكست در دستیابی به درآمدهای برآورد شده مواجه سازد كه البته به قول این كارشناسان، استقبال كم در بازار چین تنها یكی از دلایلی است كه باعث كاهش فروش آیفون های جدید در جهان شده است.
ماجرا از اوایل سال جاری میلادی شروع شد كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا اعلام نمود كه گوشیهای هوشمند ساخت شركت های چینی نظیر هواوی و زدتی ای از شهروندان و مقامات آمریكایی جاسوسی می كنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می دهد تا ضد ایالات متحده از آنها استفاده نماید.
هرچند دولت چین و شركت های هواوی و زدتی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تكذیب كرده اند، اما به نظر می آید كه آمریكایی ها به كوشش برای پیشگیری از فعالیت آنها و قطع همكاری سایر كشورها ادامه می دهند. همین امر باعث شد كه هواوی در كنار بسیاری دیگر از شركت های چینی در یك اقدام تلافی جویانه از كاربران و كارمندان خود بخواهند از محصولات اپل و گوشیهای آیفون استفاده نكنند تا ضرر و زیان بزرگی را متوجه این شركت نمایند.




1397/10/16
14:02:24
5.0 / 5
4410
تگهای خبر: آیفون , اپل , اندروید , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS