معاون وزیر ارتباطات خبر داد

شكایت از اپلیكیشن های ایرانی اپ استور

شكایت از اپلیكیشن های ایرانی اپ استور به گزارش ابزار اپل رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مشكلات حذف اپلیكیشن های ایرانی از اپ استور، اظهار داشت: معضل اصلی این است كه دولت نمی تواند از یك شركت شكایت كند و اپل هم در ایران نمایندگی رسمی ندارد كه بتوانیم با آنها مذاكره نماییم.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، امیر ناظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط كسب و كارهای نوپا بعد از حذف اپلیكیشن های ایرانی از ماركت های آنلاین همچون اپ استور، اظهار داشت: ۱۰ درصد از سیستم های عامل ما در ایران متعلق به اپل است اما پولی كه آنها هزینه می كنند، بالاتر است و شاید ۳۰ تا ۴۰ درصد خیلی از اپلیكیشن ها از كسانی كه آیفون دارند، به دست می آمد، بدین سبب با حذف اپلیكیشن های ایرانی معضل برایشان به وجود آمده است.
وی با اشاره به راهكارهای لازم برای مقابله با این شرایط بیان كرد: ما كارهایی انجام دادیم و درخواست هایی هم داشتیم و به اقداماتمان ادامه می دهیم. قسمتی از این اقدامات هم برمی گردد به خود كسب و كارها كه چاره هایی پیدا كردند و برخی هم سرویس هایشان را روی مرورگر نمایش دادند.

تفاوت سامسونگ با اپل در ماجرای حذف اپلیكیشن های ایرانی
ناظمی با بیان این كه اصل پیگیری ما شكایت است، اضافه كرد: اما معضل این است كه دولت نمی تواند از یك شركت شكایت كند، بلكه شكایت باید از جانب شركت دیگر یا یك شهروند باشد. سال قبل كه سامسونگ به ماركت داخلی ما گارانتی نمی داد، شكایت كردیم كه البته مدتی طول كشید اما بالاخره انجام شد و آنها قبول كردند كه كافه بازار به ماركت سامسونگ برگردد. این بدین خاطر است كه سامسونگ در ایران شركت و واردكننده رسمی و كانال ارتباطی دارد اما اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد كه بتوانیم مذاكره نماییم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این كه آیا از تعداد دستگاه های آیفون كم شده است؟ اظهار داشت: كل دستگاه های هوشمندی كه در شبكه ما وجود دارد، ۶۰ میلیون است. اگر عمر یك گوشی را پنج سال فرض نماییم، یعنی سالیانه ۱۲ میلیون دستگاه از این چرخه خارج می شود، می شكند، می سوزد، از كار می افتد، یا به سرقت می رود و اوراق می شود.
وی افزود: اینها یعنی ماهی یك میلیون دستگاه جایگزین داریم. البته سال ۱۳۹۶ میزان جایگزینی ماهیانه یك میلیون بود اما سال قبل به سبب گرانی، این عدد خیلی پایین تر بود. با این وجود، در بدترین حالت، ماهیانه ۵۰۰ هزار دستگاه جابه جا می شود. یعنی روزی ۲۰ هزار دستگاه وجود دارد كه دزدیده می شود، می سوزد، می شكند یا گم می شود. در چنین حالتی است كه فرد برای جایگزینی بجای گوشی آیفون، اندرویدی می خرد.
ناظمی درباره ی خبر خاموشی گوشیهای آیفون توضیح داد: وقتی می گوئیم ۷۰۰۰ آیفون حذف شده، به این معنا نیست كه ۷۰۰۰ نفر گوشی هایشان را خاموش كردند و دیگر استفاده نمی كنند، بلكه گوشیهایی بوده كه این اتفاقات جایگزینی برایشان افتاده و بجای این كه گوشی آیفون بگیرند، اندروید گرفته اند.


 

1398/02/30
15:26:42
5.0 / 5
4766
تگهای خبر: آنلاین , آیفون , اپل , اپلیكیشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS