اندروید 10 به هواوی می آید

اندروید 10 به هواوی می آید به گزارش ابزار اپل جدیدترین گوشی هوشمند و پرچمدار هواوی به جدیدترین نسخه اندروید ۱۰ تجهیز خواهد شد.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، پس از تشدید تحریم و اعمال محدودیت های جدید از جانب دولت آمریكا، نگرانی های گوناگونی در مورد امكان استفاده هواوی از لایسنس های گوگل، توسعه دهنده سیستم عامل اندروید، وجود داشت اما حالا به نظر می آید كه هواوی در مدت زمان و مهلت مربوطه می خواهد هرچه زودتر گوشیهای هوشمند خویش را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب توسعه داده شده توسط گوگل یعنی اندروید ۱۰، آپدیت و به روزرسانی نماییم.
پس از آنكه خبر انتشار رسمی اندروید ۱۰ برای گوشیهای اختصاصی گوگل یعنی سری های مختلف پیكسل، انتشار یافت، بسیاری دیگر از كاربرانی كه از گوشیهای توسعه داده شده توسط سایر شركت های تولیدكننده موبایل نظیر هواوی، سامسونگ، وان پلاس، زدتی ای، ال جی و غیره استفاده می نمایند، مشتاق دریافت اندروید ۱۰ برای دستگاه های خود شدند.
با عنایت به اخبار و گزارش های قبلی مربوط به مشكلات هواوی، به نظر می آید كه تنها شركت تولیدكننده موبایل در جهان كه برای به روزرسانی محصولاتش با مشكل و اما و اگرهای فراوانی مواجه می باشد، هواوی است كه در طول یك سال گذشته، مشتریانش را به شدت نگران كرده است چونكه امكان دارد آنها دیگر نتوانند سیستم عامل و نرم افزارهای مورداستفاده خویش را آپدیت كنند و یا از سرویس های مختلف توسعه داده شده توسط گوگل استفاده كنند. از نگرانی های كاربران گوشیهای هواوی، می توان به تحریم های دولت ایالات متحده آمریكا ضد این شركت چینی اشاره نمود كه در ماه های اخیر جنجال های بسیاری را در فضای مجازی به راه انداخته و شركت های بزرگ تكنولوژی در آمریكا همچون گوگل پس از انتشار لیست شركت های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده كه نام هواوی در آن به چشم می خورد، لایسنس استفاده این شركت چینی از سیستم عامل اندروید را لغو كرده اند. این امر در صورت اجرایی شدن می تواند تا حد زیادی سهم بالا و قابل توجهی را كه هواوی در بازارهای جهانی فروش موبایل دارد، تهدید كند و آنرا برای همیشه از سایر رقبای قدرتمند حاضر در بازار عقب بیاندازد. اما حالا به نظر می آید با عنایت به مهلت های در نظر گرفته شده از جانب آمریكا، این تحریم ها به تعویق افتاده و گوگل به هواوی اجازه دسترسی و استفاده از سیستم عامل اندروید و عرضه به روزرسانی برای گوشیهای توسعه داده شده خویش را داده است.
حالا تازه ترین اخبار انتشار یافته در وب سایت gsmarena نشان داده است كه كاربران جدیدترین گوشی پرچمدار هواوی، میت ۳۰ پرو، هم قادر خواهند بود بزودی نسخه اندروید ۱۰ را دریافت، دانلود و نصب كنند.
این آپدیت ۴.۴۲ گیگابایت با شماره ساخت ۱۰.۰.۰.۱۳۶ در اختیار كاربران این گوشی هوشمند جدید قرار خواهد گرفت و آنها به منظور بهره مندی از امكانات و قابلیت های جدید اندروید ۱۰ بر گوشی خود می توانند این آپدیت را دریافت نمایند.
از مهم ترین خصوصیت های اندروید ۱۰ می توان به پشتیبانی از شبكه نسل پنجم اینترنت ۵G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو كپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند، Focus Mode، آپدیت های پس زمینه یكپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و كنترل مربوط به والدین، حالت تاریك ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست های حركتی اشاره نمود كه تابحال نظر و توجه خیل عظیمی از كاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب كرده و سبب شده است كه به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.



1398/07/23
14:47:14
5.0 / 5
4426
تگهای خبر: امنیت , اندروید , اینترنت , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS