شكایت 2000 فروشنده هندی از فروشگاه اینترنتی آمازون
گروهی متشكل از بیشتر از ۲۰۰۰ فروشنده آنلاین شكایت ضدانحصارطلبی ضد آمازون در هند تنظیم كرده و این شركت آمریكایی را متهم كردند از فروشندگانی حمایت كرده كه تخفیفهای آنها سبب كسادی بازار فروشندگان مستقل شده است.
به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، این شکایت چالش رگولاتوری جدیدی برای آمازون در هند به همراه خواهد داشت که با وجود فضای رگولاتوری پیچیده در این کشور۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گزاری نموده است.
کمیسیون رقابت هند در ژانویه دستور داد تحقیقاتی از آمازون و رقیبش فلیپ کارت که متعلق به شرکت والمارت است، در مورد نقض قوانین رقابت و بعضی از شیوه های تخفیف انجام بگیرد.
در پرونده اخیر انجمن فروشندگان آنلاین هند که اعضای آن کالاهایشان را در آمازون و فلیپ کارت می فروشند، مدعی هستند آمازون از شیوه های تجاری غیرمنصفانه ای استفاده می نماید.
این گروه مدعی شده اند که بخش عمده فروشی آمازون هند کالاها را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری نموده و آنها را به قیمت ارزانتر به فروشندگانی مانند کلود تیل می فروشد. این فروشندگان کالاها را در سایت هندی آمازون با تخفیف زیاد برای فروش عرضه می کنند.
آمازون در اطلاعیه ای اعلام نمود از همه قوانین هند تبعیت می کند و وبسایت هندی این شرکت یک بازار عرضه محصولات شرکتهای دیگر است و در آن فروشندگان در مورد قیمت محصولات مورد عرضه شان تصمیم می گیرند. همینطور اعلام نمود واحد عمده فروشی آمازون به همه شرکتها امکان می دهد محصولات را خریداری کنند و هر کسی می تواند در آن ثبت نام کند.
مقررات هند به آمازون اجازه داده که یک فروشگاه اینترنتی را اداره کند که در آن فروشندگان می توانند کالاهای خویش را با پرداخت هزینه ای به این شرکت، عرضه کنند.
هند سال قبل مقررات را تشدید کرد تا مانع تخفیفهای سنگین شود اما فروشندگان کوچک همچنان می گویند که آمازون از ساختار کسب و کار پیچیده ای برای دور زدن محدودیتها استفاده می نماید. اتهامی که این شرکت منکر آن است.
بر اساس گزارش رویترز، آمازون اعلام نموده که در هند برای بیشتر از ۶۵۰۰۰۰ فروشنده، پلت فرم تجارت الکترونیکی فراهم نموده است.
منبع: ابزار اپل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب