دعوا بر سر تیك تاك و وی چت به WTO كشیده شد

دعوا بر سر تیك تاك و وی چت به WTO كشیده شد ابزار اپل: چین در یك نشست سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعتراض مقابل ممنوعیت دولت آمریكا مقابل اپلیكیشنهای تیك تاك و وی چت، محدودیتهای مذكور را ناقض مقررات این نهاد اعلام نمود.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، دولت ترامپ با استناد به نگرانیهای امنیت ملی، دستور داده است دانلود اپلیکیشنهای تیک تاک و وی چت که متعلق به شرکتهای چینی بایت دنس و تنسنت هستند، مسدود شوند اما قضات آمریکایی مقابل اجرای فرمان رئیس جمهور آمریکا رای داده اند.
یک منبع مطلع به رویترز اظهار داشت: در نشستی که روز جمعه در سازمان جهانی تجارت برگزار شد، نماینده چین اعلام نمود اقدامات مذکور خلاف مقررات این سازمان بوده و خدمات تجاری بین المللی را محدود کرده و اصول اولیه و اهداف سیستمهای تجاری چندجانبه را نقض می کند.
نماینده چین عدم ارائه مدرک از طرف آمریکا برای ادعاهایش درباب این اپلیکیشنها را گواهی بر سو استفاده این کشور از مقررات توصیف کرد.
آمریکا در همین نشست از اقداماتش دفاع و اعلام نمود به دنبال مقابله با ریسکهای امنیت ملی است. دولت آمریکا قبل از این اعلام نموده بود که اطلاعات کاربران آمریکایی این اپلیکیشنها ممکنست به دست دولت چین بیافتد.
طبق گزارش رویترز، اظهارات چین به تنهایی در سازمان جهانی تجارت تاثیر ندارد اما این کشور ممکنست یک شکایت حقوقی مقابل رفتار آمریکا تنظیم کند.




منبع:

1399/07/15
13:35:14
5.0 / 5
2290
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , امنیت , چت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS