واکنش زاکربرگ به انتشار اسناد گسترده ضد فیس بوک

واکنش زاکربرگ به انتشار اسناد گسترده ضد فیس بوک به گزارش ابزار اپل مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک به اخبار انتشار یافته در مورد اسناد داخلی فاش شده این شرکت واکنش نشان داد.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مارک زاکربرگ، مدیرعامل رسانه اجتماعی فیس بوک اظهار داشت: «انتقاد با حسن نیت به ما کمک می نماید تا بهتر شویم، اما نظر من این است که ما شاهد تلاشی هماهنگ جهت استفاده انتخابی از اسناد فاش شده برای ترسیم تصویری نادرست از شرکت خود هستیم. حقیقت این است که ما یک فرهنگ باز داریم که بحث و تحقیق درمورد کارمان را تشویق می کند تا بتوانیم در خیلی از مسائل پیچیده که تنها مختص ما نیستند، پیشرفت نماییم.»
اسناد در ارتباط با این شرکت در میانه بزرگترین بحران در تاریخ ۱۷ ساله این غول رسانه های اجتماعی انتشار یافته است. ده ها هزار صفحه از اسناد داخلی فیس بوک توسط فرانسیس هاوگن افشا شده، مجموعه «فایل های فیسبوک» در وال استریت ژورنال انتشار یافته و روز دوشنبه، سیل پوشش خبری توسط کنسرسیومی متشکل از ۱۷ سازمان خبری ایالات متحده و همینطور جلسات استماع با قانونگذاران ایالات متحده و بریتانیا رخ داده است.
این اسناد عمیق ترین نگاه را به خیلی از بزرگ ترین مشکلات فیس بوک عرضه می کند، همچون تلاشهای فیس بوک برای تعدیل سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست، استفاده از این پلتفورم توسط قاچاقچیان انسان و تحقیق درمورد صدمه های وارده به جوانان و موارد دیگر.
فیس بوک خیلی از گزارش ها را نفی کرده و آنها را گمراه کننده دانسته و تحقیقات و اقدامات این شرکت را نادرست توصیف می کند. زاکربرگ آخرین بار بعد از جلسه استماع سخنان هاوگن در سنا در اوایل ماه جاری، در اطلاعیه ای که در آن کوشش کرد این افشاگر را بی اعتبار کند، درباره این وضعیت اظهارنظر کرد.
با این وجود، روز جمعه، یکی دیگر از کارمندان سابق فیس بوک به صورت ناشناس شکایتی ضد این شرکت را با اتهاماتی شبیه به هاوگن به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه نمود. اما علیرغم همه تیترهای بد، این شرکت روز دوشنبه به سرمایه گذاران یادآوری کرد که همچنان یک ماشین پولساز است.
فیس بوک گزارش داد که در سه ماه منتهی به سپتامبر ۲۹ میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است. این شرکت نزدیک به ۹.۲ میلیارد دلار سود ثبت نمود که ۱۷ درصد بیشتر از سال قبل است. تعداد افرادی که از برنامه های مختلف فیس بوک استفاده می نمایند نسبت به سال قبل ۱۲ درصد بالا رفته است و در طول سه ماهه به ۳.۶ میلیارد نفر رسیده است.
این غول رسانه ای با بحران های این چنینی غریبه نیست و در بیشتر موارد، تجارت فیس بوک علیرغم اعتراض قانونگذاران و مردم، به پیشرفت خود ادامه داده است. اما این دفعه می تواند متفاوت باشد.
به سبب تغییرات اخیر در قوانین ردیابی اپلیکیشن اپل، تجارت تبلیغاتی عظیم فیس بوک هم اکنون در وضعیت صدمه پذیری قرار دارد. بروزرسانی نرم افزار IOS ۱۴.۵ اپل، که در ماه آوریل اجرایی شد، مستلزم آن است که کاربران به اپلیکیشن ها اجازه بدهند تا رفتارشان را ردیابی کنند و اطلاعات شخصی شان مانند سن، مکان، عادات خرج کردن و اطلاعات سلامتی خویش را به تبلیغ کنندگان بفروشند.
فیس بوک به شدت در مقابل این تغییرات عقب نشینی کرده است و به سرمایه گذاران اخطار داده است که اگر خیلی از کاربران از ردیابی منصرف شوند، این بروزرسانی می تواند به تجارت آن صدمه برساند. روز دوشنبه، فیس بوک اخطار داد که این تغییرات می تواند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ موج مخالفت ها را به همراه داشته باشد.
شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیاتی شرکت فیس بوک روز دوشنبه اظهار داشت: «ما در مورد این حقیقت که موج مخالفت فرا می رسد صحبت کرده ایم و آنرا در سه ماهه سوم تجربه کردیم که بزرگترین تأثیر تغییرات iOS ۱۴ است. در نتیجه، ما با دو چالش روبرو شده ایم؛ یکی اینکه دقت هدف گیری تبلیغات ما کم شده است، که هزینه را برای تبلیغ کنندگان ما می افزاید و دیگری اینکه اندازه گیری این نتایج دشوارتر شده است.»
در صورتیکه بیشتر مردم دنیا روز خویش را با تمرکز بر صدمه های دنیای واقعی فیس بوک سپری کردند، این شرکت در گزارشی به سرمایه گذاران اشاره نمود که می خواهد آنها به آینده نگاه کنند، نه به عقب. از سه ماهه چهارم، این شرکت می خواهد آزمایشگاه حقیقت مجازی فیس بوک را بعنوان یک بخش جداگانه از برنامه های خود که شامل اینستاگرام، واتس اپ و شبکه اجتماعی همنام فیس بوک است، ایجاد نماید.
دیو ونر مدیر مالی شرکت هم اظهار داشت: «فیسبوک درحال سرمایه گذاری بسیار زیادی در این بخش جدیدتر است که سود عملیاتی کلی ما در سال ۲۰۲۱ را تقریباً ۱۰ میلیارد دلار می کاهد.»
زاکربرگ در اطلاعیه ای تاکید کرد: «من در مورد نقشه راهمان، بخصوص در مورد سازندگان، تجارت و کمک به ساخت متاورس (جهان مجازی) هیجان زده هستم».
مدیرعامل فیس بوک به گزارش های شفافیت سه ماهه شرکتش اشاره نمود و اظهار داشت: «۹۰ درصد از محتوایی که روی آن کار می نماییم، به طور عمده از راه سیستم هوش مصنوعی شناسایی می شود». با این وجود، او اشاره کرد که موفقیت سیستم های آن می تواند برپایه دسته بندی متفاوت باشد.
او اظهار داشت: «برخی از مقوله ها، مانند سخنان نفرت انگیز، سخت تر بوده اند، چونکه ما به حدود ۱۵۰ زبان در سرتاسر جهان کار می نماییم... تفاوت های فرهنگی زیادی در این امر وجود دارد. می دانم که تلاشهای ما بسیار مورد بررسی قرار می گیرد و فکر می کنم فقط می خواهم به تیم و افرادی که روی این مورد کار می کنند بگویم که واقعاً به پیشرفت آنها افتخار می کنم.»




منبع:

1400/08/04
22:12:23
5.0 / 5
959
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , اینستاگرام , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS