فعالیت پست در ایام برفی چگونه است؟

فعالیت پست در ایام برفی چگونه است؟ به گزارش ابزار اپل، طی چند روز گذشته فعالیت پست در تهران توقفی نداشته اما امکان دارد به علت سرمای چند ساعته، تأخیری در حرکت وجود داشته باشد و یا لغزنده بودن معابر سرعت توزیع مرسولات را کمی کم کند.



محمد احمدی - معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست - در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با چالش های این شرکت در زمستان و بخصوص روزهای برفی اظهار نمود: حقیقت اینست که پست زیاد با چالش رو به رو نیست؛ به خاطر این که یک شعاری داریم که فکر می کنم سر در سازمان ملل هم وجود دارد، در خصوص این که که نه برف، سرما، طوفان و نه حتی گرما سبب نمی شود که پیک های پست را از عرضه خدمات متوقف کنند.

وی اضافه کرد: این یک مفهوم کلی است و ازاین رو حقیقت اینست که حضور همکاران پستی به صورت یک فرهنگ سازمانی دیده می شود؛ حتی با مشاهده مستندات نوستالژیک پست دریافتم که در گذشته نامه رسان ها خدمات خویش را پیاده انجام می دادند و تا کمر برف در بودند اما برای خدمت رسانی تلاش خویش را انجام می کردند. در شرایط فعلی هم به این صورت است که علیرغم همه محدودیت ها و سختی هایی که طبیعتا به سبب شرایط جوی و وضعیت عمومی به وجود می آید، در پست حداکثر تلاش خویش را برای عرضه خدمات پایدار انجام می دهیم.

او افزود: اما به صورت کلی وجود مشکلات و موانعی امکان دارد خدمات رسانی را در شرایط خیلی سخت مانند زمان هایی که راه ها بسته شوند، متوقف کنند. در غیر این صورت همکاران پست همه تلاش خویش را در شرایط سخت به جهت اینکه خدمت ها را بموقع انجام شود؛ انجام می دهند.

احمدی در پاسخ به این سؤال وضعیت ارسال مرسولات پستی طی روزهای برفی گذشته در تهران و استانهای دیگر چگونه بوده است؟ اظهار داشت: همانگونه که می دانید در دوران کرونا سازمان ادرای و استخدامی کشور دسته بندی انجام داد و همان موقع مشاغل را بر مبنای نیاز جامعه گروه بندی کرد و در آن حوزه خدمات پستی هم بعنوان مشاغل گروه یک یا خدمات ضروری جامعه شناخته شد؛ از همان زمان این مفهوم بعنوان یک الگوی نظام مند شکل گرفته است و بر این اساس ما در همه شرایط حداکثر توان نیروی انسانی و لجستکی خویش را قرار می دهیم.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه تشریح کرد: طی چند روز گذشته هم عملا توقف ویژه ای نداشته ایم به جز این که از دو شب گذشته برخی از مسیرهای روستایی استان ها مانند کردستان، کرمانشاه و همدان بسته شده اند و شهرهایشان با چالش رو به رو شد و صرفاً تا وقتی که راه بسته است، توقف وجود دارد اما در تهران که عملا هیچ توقفی نداشتیم و یک مقداری سرمای چند ساعته سبب تأخیر در حرکت شده و لغزنده بودن معابر سرعت توزیع مرسولات را کمی کم کند اما فعالیتهای ما چه در خطوط مراسلاتی بین شهرها، چه در فرایندهای توزیع و فعالیتهای اجرایی پا برجاست و به صورت روتین کار خویش را انجام می دهد.

وی در رابطه با تمهیدات در نظر گرفته شده در زمینه ارسال بموقع مرسولات طی روزهای برفی، خاطرنشان کرد: ما به صورت اجرایی برنامه منظمی داریم که چند لایه از زمانی که مرسوله را قبول می نماییم تا لحظه ای که به نقاط مقصد توزیع می نماییم، دارد. معمولاً برنامه زمان بندی به صورت روتین صورت می گیرد و چالش اجرایی نداریم و اتفاقا در ایام گذشته که تعطیل بود، طبیعتا تعداد مرسوله بعضی از دستگاههای اجرایی و حتی بخش خصوصی که فعالیتشان تعطیل بود، در اجرا کمتر شد و این مساله از نظر اجرایی چالش کسب و کاری برای ما داشته است ولی از طرفی شرایط بگونه ای است که هیچ توقفی به صورت اجرایی وجود نداشت.

احمدی با اشاره به اینکه امکان دارد چالش هایی در عمل وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در دو تا از مسیرهای حمل و نقل به علت لغزنده بودن و شرایط جاده، دو کامیون شرکت پست گرفتار حادثه شدند که صدمه ای به مأموران و همکاران ما وارد نشد و مرسولات هم صدمه جدی جز در چند مورد نداشتند. ازاین رو زمانی که تصادفی رخ می دهد تا وقتی که تمهیدات لازم در نظر گرفته و کامیون جایگزین آماده شود، وقفه هایی از این دست داشتیم و غیر این موارد توقف دیگری نیست و در نخستین فرصت با جایگزینی کامیون و بارگیری مجدد، مرسولات ارسال می شود.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه سخنانش در رابطه با این که آیا غرامتی به صاحبان مرسولات درصورت تأخیر و صدمه دیدگی عرضه می شود اظهار نمود: ما دو مبحث داریم که یک SLA سطح کیفی مرسولات را مشخص می کند و در سرویسهای مختلف همچون سرویس سفارشی، پیشتاز و ویژه این SLA فرق می کند. برای بعضی مانند سرویس ویژه، در تعهد زمان توزیع اگر تأخیری رخ دهد، پست موظف است به صاحبان در قالب الگوی پرداخت غرامت های پستی مطابق قانون این کار را انجام دهد.

وی افزود: اما چیزی که در پست و سایر دستگاه ها وجود دارد، مبحث فورس ماژور است، عمدتا در این شرایط مانند برف، کولاک و غیره میتوان چارچوب SLA را تغییر داد. اما به صورت کلی چون نگاه ما به سمت مشتری است، سامانه ۱۹۳، بخش call center همینطور سامانه eop شکایت های مردمی وجود دارند و دسترسی برای مردم بوجود می آورد که اگر شکایتی دارند ثبت و مورد پیگیری قرار بگیرد.

احمدی اظهار داشت: ما در فضای کسب و کار ملی و داخلی کشور و به صورت کلی مجموعه خدمات پستی به دلیلی خدماتی که داریم در لایه های فرهنگی جامعه یک درهم تنیدگی میان پست و آحاد جامعه وجود دارد که این اتفاق یک نوع تعامل شیرین و جذاب بوجود می آورد. در سطح جهانی هم این الگو به صورت نسبی وجود دارد و دلیل آن هم به این مورد برمی گردد که پست بعنوان شبکه ارتباطی فیزیکی مشخصا بر لبه نیاز جامعه شکل گرفته و همیشه خویش را مطابق تغییرات جامعه اصلاح کرده و حتی پیشگام بوده است، ازاین رو این فضای ارتباطی ما با سطح جامعه سبب شده در موقعیت هایی، زحمت و تلاشهای همکاران ما دیده نشود؛ این مساله حتی در سطح جهانی در چارچوب یک مفهوم هم وجود دارد که شبکه پستی شریان نامرئی ارتباطات است.





منبع:

1401/10/27
12:37:52
5.0 / 5
426
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , سرویس , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS