اعلام آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

اعلام آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ابزار اپل: سازمان فناوری اطلاعات ایران بتازگی به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را اعلام نمود.



به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، خدمت هوشمند بدون مراجعه حضوری، بصورت برخط و بدون ارسال هر گونه مدرکی قابل دریافت است که مورد آخر کار دشواری است و نیازمند اتصال بانکهای اطلاعاتی همه دستگاه های دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خودرا با هم به اشتراک گذارند. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم ارائه دهنده خدمات دولتی بصورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که حالا در راه آماده سازی و بهره برداری قرار دارد.

دستورالعمل اجرائی اتصال دستگاه های اجرائی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرائی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و طبق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرائی فناوری اطلاعات ارائه شد.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت اتصال و راه اندازی این پنجره را با دستگاه های دولتی دانسته و گفته بود وزارتخانه های مختلف و سازمان های ذیل این دستگاهها باید در گام نخست، پنجره واحد خودرا راه اندازی کنند. بر این اساس بمنظور تحقق دولت یکپارچه هوشمند در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرائی شدن این مسئله پیشنهاد شد که با مساعدت مجلس تبدیل به قانون شد. طبق «بند و تبصره هفت قانون بودجه» تمام دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی مکلف شده اند تا پایان شهریورماه سال جاری به راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند خود اقدام نمایند و حداقل ۳۰ درصد از خدمات پرکاربرد خودرا بصورت کاملا غیرحضوری و برخط به مردم عرضه کنند.

در همین رابطه سازمان فناوری اطلاعات ایران بتازگی اعلام نمود به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند منتشر گردید. مجید فولادیان- مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی- با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک پلت فرم ملی یکپارچه، خیلی از خدمات دولتی و عمومی کشور را با یک دفعه احراز هویت به مردم ارائه می دهد، به تبیین آخرین وضعیت ارائه خدمات توسط این درگاه پرداخت.

وی، به معرفی پنج سامانه برتر ملی و استانی از نظر میزان داشتن مخاطب پرداخت و اظهار داشت: پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت راه و شهرسازی، سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، درگاه ملی مجوزهای کشور و پنجره واحد خدمات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران جزو سامانه های برتر ملی و استانی هستند که بالاترین میزان ورود مردم برای دریافت خدمات را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی در ادامه معرفی «ترین» های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، پرتقاضاترین خدمات استعلامی این درگاه را معرفی نمود و اضافه کرد: خدمات رهگیری مرسوله پستی، استعلام بیمه نامه، اعتبار دفترچه بیمه درمانی، استعلام وضعیت کووید و دریافت گواهی واکسیناسیون داخلی، عنوان پرمخاطب ترین خدمات استعلامی را به همراه دارند.

فولادیان در حوزه وضعیت اتصال دستگاه های دولتی و اجرائی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اظهار داشت: تا حالا ۱۲۳ دستگاه به این پلت فرم ملی متصل شده اند که از این مقدار، اتصال ۱۱۸ دستگاه بوسیله سامانه های ملی و استانی بوده است و پنج دستگاه نیز بوسیله درگاه ملی مجوزهای کشور به پنجره ملی اتصال یافته اند. هم اکنون، سامانه ثبت من سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ثبت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پورتال آموزش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، پنجره واحد سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و شهرداری خرم آباد جزو آخرین دستگاه هایی هستند که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بتازگی به ماموریت تحقق دولت هوشمند به عنوان یکی دیگر از برنامه های وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم اشاره نمود و اظهار داشت: گام نخست این طرح راه اندازی پنجره خدمات دولت هوشمند بود که انجام شد و اکنون ۹۲ درصد دستگاه های دولتی و دیگر قوا با بیش از ۲۰۰۰ خدمت در این پنجره حضور دارند و مردم می توانند با یک دفعه مراجعه از تمام خدمات دولتی بهره گیرند.

زارع پور اضافه کرد: در برنامه داریم در سال آینده صددرصد خدمات دولت در این پنجره ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات نیز بصورت هوشمند به مردم ارائه شود.

وی هوشمندسازی خدمات دولت را اینطور توضیح داد که در این سامانه برمبنای اطلاعات موجود دستگاهها بدون درخواست و نیاز به حضور و دریافت مدارک، به مردم خدمات مورد نیازشان ارائه شود.

گفتنی است پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اکنون آماده ارائه خدمات استعلامی بصورت غیرحضوری و الکترونیکی به مردم است.





منبع:

1401/11/19
12:13:42
5.0 / 5
424
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیك , بیمه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS