ثبت چهار و نیم میلیارد تراکنش الکترونیکی بین دولتی ها و کسب و کارها

ثبت چهار و نیم میلیارد تراکنش الکترونیکی بین دولتی ها و کسب و کارها ابزار اپل: طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات بیش از چهار و نیم میلیارد استعلام الکترونیکی، میان دولتی ها و کسب وکارها در سال قبل ثبت گردید.



به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، گذرگاه عمومی خدمات دولت یا به اختصار ( PGSB) بستری برای ارائه خدمات سازمان های دولتی و بنگاه های بخش خصوصی به یکدیگر برای اینترنت است. سال ۱۳۹۸ بود که سازمان فناوری اطلاعات ایران به استناد مواد ۶۷ و ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه، گذرگاه عمومی خدمات دولت را راه اندازی نمود. سازمان فناوری اطلاعات کشور در امتداد برون سپاری و بهره گیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی پروژه PGSB را با مشارکت بخش خصوصی در قالب طرح (PPP ) و به شکل (BOT) اجرا کرده است.

اهداف اصلی در این پروژه تسهیل خدمات و خدمات دولتی و عمومی به کسب وکارها و شرکتها اعلام شده است. همین طور در نظر است که خدمات دولت در یک قالب یکپارچه به مردم ارائه شود و بوسیله ایجاد بازارچه خدمات دولت الکترونیکی بتوان که این استفاده را گسترش داد. بر اساس اعلام مسئولان پروژه، در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ عمده تمرکز این شرکت بر طراحی، تدوین و نهایی سازی معماری مورد نیاز در این طرح (PGSB) بوده و به طبع تامین زیرساخت ها و نیازمندی های سخت افزاری جهت نصب در دیتا سنتر سازمان فناوری اطلاعات است.

این پروژه که در سال ۱۳۹۸ با چهار دستگاه سرویس دهنده و ۶۸ کسب وکار و دستگاه سرویس گیرنده آغاز به کار کرد، اندکی بیش از یک و نیم میلیون تراکنش داشت، در سال ۱۳۹۹ با ۱۶ دستگاه سرویس دهنده و ۲۷۲ کسب وکار و دستگاه سرویس گیرنده به تعداد قابل توجه ۱۹۳ میلیون تراکنش رسید. از طرف دیگر، تعداد تراکنش های این گذرگاه در دو سال قبل بیش از ۳۹۴ میلیون تراکنش اعلام گردید و پیش بینی می شد تا آخر سال ۱۴۰۱ این رقم از ۵۵۰ میلیون تراکنش گذر کند که این امر نشان بیش از پیش اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور به این خدمات و بازار رو به توسعه آنست.

بیشتر بخوانید
چند میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات ثبت شد؟

در همین رابطه سازمان فناوری اطلاعات بتازگی اعلام نموده است گذرگاه عمومی ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ (PGSB) سال پرکاری را پشت سر گذاشت. این گذرگاه که محلی برای انجام استعلامات الکترونیکی میان دولت و کسب وکارها است، در سال قبل شاهد ثبت بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تراکنش بود.

آمار تفکیکی تراکنش های گذرگاه عمومی ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ از شروع تا آخر سال ۱۴۰۱ نشان می دهد، ماه خرداد با انجام حدود ۶۳ میلیون تراکنش و ماه بهمن با بیش از ۶۹۴ میلیون تراکنش به ترتیب کم کارترین و پرکارترین ماه های سال را به خود اختصاص داده اند. اما در ادامه، آمار کمی تفکیکی تر در ماه بهمن حاکی از این است که در پرتراکنش ترین ماه گذرگاه PGSB در سال گذشته، تعداد ۳۴۶ سرویس ارائه شده، ۴۵ دستگاه سرویس دهنده و ۶۷۷ دستگاه سرویس گیرنده فعالیت داشته اند.

بر این اساس، سرویس دهنده های برتر در بازه زمانی فروردین تا اسفند که در مجموع ۴۶ دستگاه را می سازند، شامل وزارت کشور، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان اداری و استخدامی کشور هستند. هم چنین وزارت آموزش وپرورش و دو شرکت اسنپ و تپسی در بین ۶۸۴ دستگاه، عنوان بالاترین سرویس گیرنده ها را به خود اختصاص داده اند.

خدمات پرکاربرد مورد استفاده در گذرگاه عمومی خدمات دولت که در مجموع موجب شکل گیری بیش از چهار و نیم میلیارد تراکنش در سال قبل شدند، بطور کلی شامل خدمات وزارت کشور نظیر سرویس استعلام بیماری کرونا سکوی ایران من، سرویس ارسال پیام کوتاه دولت همراه و سرویس سپ(سامانه پیگیری) و یا همان سامانه نظرسنجی سازمان ادارای و استخدامی کشور است.




1402/01/27
10:36:35
5.0 / 5
389
تگهای خبر: الكترونیك , اینترنت , بازار , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS