درباره بسته های پستی كه لطمه دیده به مقصد می رسند

درباره بسته های پستی كه لطمه دیده به مقصد می رسند ابزار اپل: این روزها باتوجه به افزایش خریدها و سفارشهای اینترنتی به خاطر محدودیتهای ناشی از کرونا، شمار مشتریانی که مرسوله پستی شان لطمه دیده بالا رفته است؛ پیگیری از شرکت پست به این نتیجه رسید که این افراد می توانند با مراجعه به سامانه های پستی، شکایت و درخواست جبران خسارت کنند.


به گزارش ابزار اپل به نقل از ایسنا، مرسوله پستی شامل پاکت و بسته می شود؛ در گذشته که افراد به هم نامه می نوشتند، ترافیک نامه خیلی بیشتر از بسته و امانات بود که بعنوان هدیه و سوغات می فرستادند. اما در سالهای قبل اتفاقی که در کل دنیا هم افتاده این است که حجم پست نامه کمتر شده و بسته و امانت درحال افزایش است.
از طرف دیگر، در یک سال قبل و با شیوع کرونا، شاهد افزایش مرسولات پستی بوده ایم و از آنجایی که حجم خرید اینترنتی مردم بالا رفته، مراکز پست استان با حجم زیادی از مرسولات برای توزیع مواجه گشتند و فعالیت شان چند برابر شده و بار مضاعفی به دوش کارکنان پست گذاشته است.
شرکت ملی پست ایران برمبنای تعهدات خدمات مختلف پستی موظف به ارسال و توزیع دقیق و بموقع مرسولات پستی است. بطوریکه مرسولات به مقصد داخل کشور بطور متوسط در ۲۴ ساعت ارسال و توزیع می شوند و در وضعیت خاصی مانند عدم حضور گیرنده در محل، این زمان به حداقل ۴۸ الی ۷۲ ساعت افزایش می یابد.
با این وجود، در شرایطی که مرسولات پستی درحال بالا رفتن است، بارها اتفاق افتاده که مشتری بسته ای دریافت کرده، گرفتار شکستی و پارگی شده و یا لطمه دیده است، در صورتیکه در صورت اعتراض مشتری، ممکنست با این جواب مواجه شود که حامل بسته، مسوولیتی در قبال صدمه ای که به بسته وارد شده، ندارد.
در این راستا، محمد اخلاقی -مدیرکل کیفیت و پاسخگویی به مشتریان شرکت ملی پست- توضیح داد: برای شکایت های مشتریان سامانه هایی وجود دارد. یکی از مهم ترین درگاه ها برای ثبت شکایت، سامانه eop.post.ir است که مشتری مراجعه و ثبت شکایت می کند و اگر محق باشد و مبلغ شکایت کمتر از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشد، شماره شبا گرفته شده و جبران خسارت انجام می شود.
وی همین طور اشاره کرد: اگر مبلغ شکایت بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد، شخص باید به نزدیک ترین واحد پستی مراجعه کند و با ثبت شکایت و انجام فرآیندی که حدود یک روز طول می کشد، اگر احراز شود که بسته شکسته یا متلاشی و گرفتار لطمه شده، ظرف ۴۸ ساعت شکایت جبران می شود. رسیدگی به این شکایات بصورت مستمر انجام می شود و در سال قبل مبلغ بالایی برای جبران خسارات پرداخت کرده و کوشیدیم ورضایت مشتری را جلب نماییم.




منبع:

1400/03/14
14:11:04
5.0 / 5
1170
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , شركت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
ابزار اپل - iosTools.ir
iostools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ابزار اپل محفوظ است

ابزار اپل

معرفی و فروش نرم افزارهای IOS